Bądź pochwalony, przybyszu!

Ta jama królicza wyrosła w ziemi tak niespodziewanie, prawda? Przerażony spadałeś długi czas między tykającymi zegarami i innymi dziwacznymi rzeczami. 'Zjedz mnie!', 'wypij mnie!' - cóż za bzdury? Obruszyłeś się zapewne. Chcesz stąd wyjśc? A nie zwiedzisz jej najpierw? Skoro tu trafiłeś, prawdopodobnie za własnym szczęściem, lub za zaproszeniem żaby dwornej! Nie czekaj, przyjmij zaproszenie, czekaliśmy na ciebie! Ciężko się odnaleźc? Obok, przy naszym Drogowskazie, widnieje słowniczek wytyczony słowami "Białe róże pomalowane na czerwono" - już wszystko będzie dla ciebie jasne! Ale pamiętaj! Od Ciebie zależy, czy Rokrocznia spisze twe mienie, czy Królowa Kier zetnie cię o głowę!

sobota, 9 marca 2013

008. Ocena http://opowiastkiprawdziwe.blogspot.com/

Na spotkanie z Kotem Dziwakiem zaproszenie dostała Minnimka z bloga opowiastkiprawdziwe.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Do Krainy Czarów zawitała nowa twarzyczka. Wędrując po okolicy, natrafiała na różne dziwaczne stworzenia. Doszła w końcu do wielkiego, ciemnego lasu. Tamtejsze gęste zarośla i nocna pora, utrudniały dostanie się na drugi koniec. Na gałęzi jednego z drzew pojawił się dobrze wszystkim znany Kot. Zeskoczył z miejsca w którym przesiadywał i zatrzymał się tuż przed nowo przybyłą. Wpatrywał się w nią swoimi wielkimi, niebieskimi oczętami dłuższą chwilę. Uśmiechnął się i przemówił:
"- Zapewne trafiłaś tu dzięki białemu królikowi. Czy nie potrzebujesz się oswoić z tym miejscem? A może masz ochotę na pogawędkę przy herbatce?"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sądzony jest Walet Kier
Adres bloga składa się z dwóch słów w języku polskim. Jedyne co mi się nie podoba, to brak myślnika, który oddzielałby obydwa wyrazy. Znak ten, dodałby troszkę estetyczności całemu wyrażeniu. Zmiany adresu są jednak kłopotliwe, więc nie będę Cię do tego namawiała. Spójrzmy na belkę, hmm... Napis na niej nie jest powtórzeniem adresu, to dobrze. Mogłaś jednak, zmienić Favikonę, akurat na Blogspot jest to bardzo łatwe do zrobienia. Pora, by oglądnąć szablon. Uważam, że jest zdecydowanie za szary. Nie ma w nim żadnego życia, kompletny brak jakichkolwiek kolorów, prócz szarego, czarnego i białego. To wielki błąd. Do czytania bloga, w dużej mierze zachęca estetycznie i dobrze dobrany wygląd.
Punkty przyznam ci jedynie za belkę i adres, które choć nie są idealne, bardzo Cię podratowały.
Punktacja: 3/5

Krajobraz Krainy Czarów
Jak już wcześniej wspominałam, z wyglądem wypadłaś dosyć słabo. Brak nagłówka, który jest jednym z najważniejszych "składników" udanego szablonu, nietrafnie zastąpiony został powtórzeniem tekstu z belki. Jedyny, adres, który znajduje się pod spodem, choć troszkę ratuje sytuację. Obrazek, którego użyłaś jest równie szary jak cała reszta bloga. Gdyby był chociaż kolorowy, może coś by ożywił. Uważam, że kompletnie tam nie pasuje i powinien zostać zmieniony. Tło pod wpisami jest półprzeźroczyste i czarne. Jestem to w stanie zaakceptować, dużo blogów ma właśnie taki "podkład". Pamiętaj jednak, że takie szablony dobrze sprawdzają się z jasnym tłem i tylko w nielicznych przypadkach z ciemnym. Kolor czcionki znów jest smutny i szary. Gdybyś choć ociepliła tytuły menu jakimś akcentem: na przykład serduszkiem lub jakimś innym ozdobnym znaczkiem. W całej tej monotonii, przynajmniej linki są kolorowe. Granatowy, choć dla mnie za ciemny i niebieski, to jedyne inne kolory na całej stronie. Górne menu, w którym umieściłaś linki, jest dosyć przydatnym narzędziem, dzięki niemu łatwiej jest "poruszać się" po blogu. Boczne menu na pierwszy rzut oka, wygląda dobrze.
Oj, oj, oj, cóż ja mam z tobą zrobić? Na wyglądzie niestety poległaś kompletnie. Wszystko jak najszybciej poddałabym gruntownemu remontowi.
Punktacja: 4/10

Wgłąb króliczej nory
Wyglądem niestety mnie rozczarowałaś. Sprawdźmy, więc jak tam z tekstem.

Pierwsza notka najczęściej decyduje o tym, czy będziesz miała dużo czytelników, czy też nie, dlatego ważne jest, by uwzględnić w niej trochę informacji o sobie, czyli na przykład: jak mam na imię, czym się interesuję, co lubię, co nie lubię, po co i o czym właściwie zakładam bloga. Ty w swoim pierwszym wpisie podajesz bardzo mało o swojej osobie, wręcz nic i zaraz potem przechodzisz do konkretów. A nie warto by było jednak napomknąć coś więcej, niż tylko podać swój nick? Ja uważam, że warto. Wiem, że w menu znajdują się bardziej szczegółowe informacje o Tobie, ale jak już mówiłam: pierwszy wpis jest najważniejszy i powinnaś umieścić w nim więcej informacji. Jeśli chodzi o drugą część tego wpisu to uważam, że masz dosyć bogate słownictwo, albo stwarzasz pozory, ale jeśli tak to świetnie ci to wychodzi ;)

Zabrakło mi tu jakiegoś krótkiego wstępu, typu: co tam u mnie?, ale ogółem bardzo wesoły wpis. W niedługim poście opisujesz w zabawny sposób sytuację z lekcji historii. Nie przynudzasz, a wyciągasz najważniejsze wydarzenia. Bardzo, bardzo sympatyczne, podoba mi się :) Mam jednak jedną małą uwagę: pisząc opowiadania o twoich znajomych powinnaś uwzględnić kto kryje się pod przezwiskami, których używasz, żebyśmy wiedzieli o kim właściwie piszesz.

Po tytule wywnioskowałam, że masz nam to przekazania raczej negatywne informacje, jednak gdy zagłębiłam w tekst okazało się, że nie jest aż tak strasznie ;) W poście opisujesz co działo się u ciebie w danym dniu. Dobrze. Znowu zwracam uwagę na pseudonimy. Jeśli chcesz ich używać najlepiej napisz kto jest kim. Tytuł nie oddaje do końca tego co jest zawarte w tekście. Mówiąc chaos masz na myśli obrazek, a nie szkołę. Powinnaś zmodyfikować troszkę tytuł i wszystko będzie OK.

Wpis moim zdaniem jak najbardziej na plus. Zanim przechodzisz do recenzji, opowiadasz jak w ogóle doszło do obejrzenia danych filmów. Wzbogacasz tekst o obrazki. Nie kopiujesz bezmyślnie opisu filmu, ale i dodajesz coś od siebie i wystawiasz króciutką (nawet trochę zbyt krótką) opinię. Szkoda tylko, że bez uzasadnienia. Dodałaś swoje własne (mam nadzieję) cytaty do każdej z recenzowanych produkcji, świadczy to o tym, że uważnie oglądałaś i dużo zapamiętałaś. Mam tylko uwagę co do obrazków, które moim skromnym zdaniem powinny być mniejsze, wyglądałoby to bardziej estetycznie.

Podsumowując: Twoje wpisy są czasem troszkę za krótkie i zawierają mało informacji, wypadałoby nad tym popracować, i bardziej się rozpisywać. Starasz się nie powtarzać słów, a to świadczy o tym, że kilka razy czytasz wpis zanim go opublikujesz. To cecha zdecydowanie na plus.
Punktacja: 7/10

Kadryl z homarami
Z racji tego, że masz dysleksję, obowiązuje cię, nazwałabym to "taryfa ulgowa", aczkolwiek powiem szczerze, że nie dopatrzyłam się wielkich błędów w pisowni. To bardzo dobrze dla Ciebie :)

  • Czy zamiast "witome" nie powinno być "witam" lub "witamy"?
  • Szóstoklasiści z naszej szkoły niezwykle cenią sobie bal szóstoklasisty. - powtórzenie. Zamiast słowa: szóstoklasisty, mogłabyś użyć np. bal najstarszych klas.
  • najbardziej ciamajdowaty koleś z klasy, pierdoła wręcz, dziwnym trafem zebrał się w sobie i sprintem poleciał do najpiękniejszej lecz nie najmądrzejszej dziewczyny w klasie.- "n" dużą literą, ponieważ zaczynasz nowe zdanie. Przed lecz zabrakło przecinka.
  • Jezus, ja nie mogę z nim iść, myślała, jak to będzie wyglądać? On jest taki brzydki...Zaczęła się przystawiać do najładniejszego chłopca, super klasowego macho.- niepotrzebne użycie wielokropka. Dlatego, iż jest to wypowiedź, powinnaś zapisać to tak:
  • -Jezus, ja nie mogę z nim iść- myślała - Jak to będzie wyglądać? On jest taki brzydki. (...)

  • W spokoju pisaliśmy sobie kartkówkę z ostatniej lekcji, głowiliśmy się nad nią cicho,aż tu nagle pan wstał z krzesła, podszedł do chłopców...- pierwsze zdanie, powinnaś podzielić na dwa. Po "chłopców" mogłabyś jeszcze dodać "i". Odstęp po przecinku:
  • W spokoju pisaliśmy sobie kartkówkę z ostatniej lekcji. Głowiliśmy się nad nią cicho, aż tu nagle pan wstał z krzesła, podszedł do chłopców i...
  • Pan popatrzył, patrzył, obserwował. W końcu coś zobaczył.- zdanie jest trochę źle zapisane, poprawniej brzmiałoby np. tak:
  • Pan patrzył i patrzył, aż w końcu coś zobaczył.
  • Okrutnie zmarzłam : przewiduję bliski katarek, bynajmniej nie alergiczny. - niepotrzebny dwukropek

  • ( zwykle były 2 strony)- niepotrzebna spacja przed "zwykle".
  • (...) to naszej nauczycielki nie ma i pisała inna, najsurowszy nauczyciel w historii mej pamięci, i ta siekiera dała 4 strony zadrukowane maczkiem włącznie z fonetyką, której się nie uczyliśmy.- zdanie powinnaś podzielić na dwie części:
  • (...) to naszej nauczycielki nie ma i pisała inna, najsurowszy nauczyciel w historii mej pamięci. I to siekiera dała 4 strony zadrukowane maczkiem wyłącznie z fonetyką, której się nie uczyliśmy.
  • Gra jak na mój gust niezła, acz kiepsko mi idzie, ale nie najgorzej.- troszkę źle zbudowane zdanie. Poprawniej brzmiałoby tak:
  • Gra jak na mój gust niezła. Kiepsko mi idzie, ale nie najgorzej.
  • Czyżby bała się przyjść, znając ze słyszenia Rudzielca i Domana :)?- najpierw pytajnik, potem emotka.

  • Uwaga: przypis ode mnie:- zbędne użycie pierwszego dwukropka.
  • Wuj dziewczyny nie chce tego-to źle, gdy Obdarzony kocha śmiertelnika.- zdanie źle zbudowane, poprawniej brzmiałoby tak:
  • Wuj dziewczyny nie chce tego. To źle, gdy obdarzony kocha śmiertelnika.
Punktacja: 7/10

Któż ciastka skradł?
Górne menu zawiera dwa odnośniki: "Posty, pościki, pościska" i "Kim jestem? Czyli troszkę o mnie. Pierwszy link prowadzi do strony głównej, czyli nie odnosi się tam gdzie by wskazywał jego tytuł. Pod tym linkiem powinnaś umieścić raczej stronę z listą wpisów. W drugim linku popełniłaś błąd pisowni, który dobrze by było poprawić. Poza tym w menu bocznym masz rubrykę "O mnie". Zastanów się: Po co ci dwie takie same strony? Zdecyduj się tylko na jedną z nich. Drugie menu generalnie zawiera wszystko co trzeba. Jest archiwum, które pomaga w znalezieniu interesującego posta, jest też translator, bardzo przydatny zwłaszcza na Blogspocie. Popełniłaś tylko błąd w zapisie słowa "translate", zamiast tego wpisałaś "translete".
Punktacja: 4/5

Prosiak i pieprz
Najbardziej niekorzystną rzeczą na całym twoim blogu, jest jego ponury wygląd. Myślę, że radykalny remont może przynieść Ci wiele pozytywów. Wspominałam już wcześniej, że dobrze urządzonego bloga lepiej się czyta, no, a drugą sprawą, ale równie ważną jest zachęcić czytelników ;)

Rada Gąsienicy
Jak już mówiłam, radziłabym koniecznie zmienić wygląd strony. Dodać więcej kolorów i co najważniejsze: zrobić nagłówek. Naprawdę piszesz bardzo ciekawie. Może rozbuduj jeszcze bardziej swoje wypowiedzi? Widzę w Tobie niezłą przyszłość. A za kilka miesięcy zapraszam Cię serdecznie do poddania się kolejnej ocenie i zobaczymy co wyciągnęłaś z moich nauk.

Świadectwo Alicji
Punkty dodatkowe przyznam ci za treść. Bardzo podobają mi się twoje opowiadania.
Punktacja: 1/5

Uzyskałaś punktów 26, daje ci to tytuł poszukiwanego przez kota (3).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Po kilkugodzinnym spotkaniu przy herbatce, Kot postanowił wygłosić swą ostateczną opinię.
"- Jeszcze wiele przed tobą. Nie jest źle, ale zawsze może być lepiej, nieprawdaż? Śmiało, warto próbować nowych rzeczy. Mam nadzieję, że za jakiś czas spotkamy się ponownie."
Po tych słowach kot podał łapę swojemu gościowi na pożegnanie, a potem zniknął.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3 komentarze:

  1. Zostałaś Polecona W NN :3 // ROLLIN.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. Jeżeli macie ochotę, to zapraszam do wzięcia udziału w konkursie graficznym na blogu LITNEX.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za ocenę! "Witome" to po kaszubsku "witamy", tylko nie mam "o" z dwoma kropkami na górze na klawiaturze jak napisać, więc jest tak, jak jest. Co to Favikona? Pod "Posty pościki pościska" nic innego nie dołożę, bo nie umiem :). Jak mam zrobić nagłówek? Próbowałam cośkolwiek kiedyś zmienić w nim i wyszła katastrofa na 14 fajerek jak nie lepiej :). Nie wiem, jak to tam umieścić, ani nawet jak zrobić, ale jakoś się to załatwi, nie? Coś wymyślę. Jakbyś, Kotku, mógł mi pomóc, to poproszę, a jak nie, to szkoda, ale nie nalegam oczywiście. Przecież też pewnie masz dużo na głowie :). Powodzenia z dalszym ocenianiem i może kiedyś jeszcze mnie odwiedzisz? Już nie w celach oceny? :)

    OdpowiedzUsuń

Wyrażając swoje zdanie odnośnie naszych ocen liczymy na kulturę osobistą. Nie piszemy tu po to by robić wam na złość - piszemy po to, by pomagać innym w ulepszaniu ich blogów.